Kupci

Potpišimo digitalno

INA Grupa svojim partnerima omogućava korištenje platforme za elektroničko potpisivanje poslovne dokumentacije čime ide u korak s nastojanjima Republike Hrvatske u smislu implementacije digitalnog poslovanja i digitalne komunikacije s građanima.

Zašto e-potpis?

Potpisivanje dokumenata putem elektroničkog potpisa brži je i sigurniji način, a ujedno smanjuje i administrativnu papirologiju. Omogućuje da samo ovlaštene osobe imaju pristup dokumentima, osigurava cjelovitost i izvornost podataka te se lako može provjeriti integritet sadržaja nakon potpisivanja.

Regulativa

Zakonska regulativa za elektronički potpis postoji na razini Europske unije, radi se o Uredbi EU br. 910/2014 tzv. eIDAS Uredba, preneseno u RH Zakon o provedbi Uredbe.

Postupak potpisa elektroničkim putem u potpunosti je usklađen s Općom uredbom o zaštiti podataka te su sve strane, kao i njihovi podaci, jednako zaštićeni.

Kako sustav funkcionira?

  • Ovlaštene osobe uključene u potpisni tijek dokumenta putem e-maila dobivaju poveznicu/poziv za potpis dokumenta.
  • Klikom na poveznicu pristupa se zaštićenoj platformi INA Grupe. Kod prvog povezivanja na platformu, sustav traži aktivaciju korisničkog računa (lozinke) te preuzimanje aplikacije, potom se pristupa dokumentu.
  • Ulaskom na platformu možete pristupiti samo onim dokumentima koji čekaju na Vaš potpis, ali i dokumentima koje ste ranije potpisali.
  • Dokument je moguće potpisati jednim klikom miša te ga preuzeti u vlastitu digitalnu arhivu.
  • Sustav automatizmom provjerava važenje Vašeg certifikata, kao i certifikate osoba koje su već elektronički potpisale dokument čime je osigurana dodatna zaštita i kontrola.
  • Kad je dokument potpisan, obje strane u istom trenutku imaju dostupan važeći dokument i proces elektroničkog potpisivanja time je završen.

Kako do kvalificiranog elektroničkog potpisa?

Za korištenje kvalificiranog elektroničkog potpisa (koji ima istu pravnu snagu kao i vlastoručni potpis) potrebno je:

  • posjedovati osobnu iskaznicu s čipom te aktivirati certifikat koji se na njoj nalazi. Proces aktivacije je vrlo jednostavan, a upute možete pronaći na Uporaba i aktivacija eOI odnosno na eid.hr
  • čitač kartica
  • pristup Internetu

Saznaj više

Osim uz osobnu iskaznicu, za ovakvu vrstu potpisa moguće je koristiti primjerice i poslovni certifikat FINA-e za kvalificirani elektronički potpis.

Koje su ostale pogodnosti aktivacije elektroničke osobne iskaznice saznajte putem portala e-građani.