Zagreb, 26. srpnja – INA je danas objavila rezultate postignute kroz projekt optimizacije pod nazivom Optina 2. Ostvarenja pokazuju da je projekt Optina 2 od svog početka krajem 2009. godine do prvog tromjesečja 2011. donio oko 1.1 milijardu kuna poboljšanja EBIT[1]-a od redovnih aktivnosti, velikom većinom ostvarenim kroz uštede na troškovima.
U sklopu Optina 2 projekta inicijative se dijele u dvije osnovne grupe: inicijative za smanjenje troškova te inicijative za povećanje prihoda. Sve inicijative kontroliraju se kroz središnji ured koji zajedno s Ininim Sektorom kontrolinga mjeri učinak na Inin račun dobiti i gubitka. Posebna pažnja unutar projekta Optina 2 poklanja se Projektu optimizacije nabave koji će donijeti više od 250 milijuna kuna ušteda do 2012. Ostale značajne uštede ostvarene su u poslovnim funkcijama (Financije, Korporativni servisi i Korporativni procesi) te u svim segmentima djelatnosti (Istraživanje i proizvodnja, Rafinerije i marketing te Trgovina na malo). Osim smanjenja troškova u iznosu od 740 milijuna kuna, ostvareno je i povećanje prihoda u iznosu od 340 milijuna kuna koje uglavnom dolazi iz segmenata djelatnosti.
OptINA 2 projekt vodi tim potpuno posvećen projektu, koji nadzire preko 240 inicijativa od kojih je implementirano već više od 180. Za dodatnih 60 inicijativa koje su trenutno u fazi implementacije, osigurano je detaljno praćenje aktivnosti kako bi se osiguralo potpuno ostvarenje prethodno zadanih ciljeva na vrijeme.
Svaka inicijativa vodi se kao zasebni projekt te ima jasno definirane i mjerljive ciljeve. Sve ove inicijative doprinose optimizaciji Ininih financijskih rezultata, a sve sa ciljem kako bi INA postala još konkurentnija i učinkovitija kompanija.
„OptINA 2 je ključni alat restrukturiranja poslovanja Ine s konačnim ciljem poboljšanja operativne učinkovitosti kompanije. Jedino ovakvim naporima možemo Inu vratiti na njeno zasluženo mjesto u regionalnom gospodarstvu. Više od 75 voditelja projekata sudjeluje u ostvarenju ovih ciljeva, a koordinirani su od strane Optina 2 projektnog tima. Posvećeni smo i ustrajni u ostvarenju naših planiranih ciljeva te svakodnevno, mi kao tim, tražimo dodatan prostor za nove uštede i učinkovitije poslovanje.“ – rekao je dr. Berislav Gašo, izvršni direktor za korporativne servise odgovaran za projekt Optina 2.
U vrijeme kada je kriza pogodila našu kompaniju, pažljivo smo analizirali situaciju i pripremili opsežan program transformacije, uglavnom fokusiran na troškove.Priloženi dokument