Zagreb, 2. prosinca – Uprava INA-Industrije nafte, d.d. odobrila je 29. studenog na svojoj sjednici strategiju Ine za razdoblje 2011.-2015., kao i financijske ciljeve i ciljeve segmenata djelatnosti.
Navedena strategija definira ključna područja ulaganja Ine u narednim godinama, a za koja kompanija namjerava izdvojiti ukupno 20 milijardi kuna kapitalnih ulaganja, ovisno o dostupnim financijskim izvorima.
Oko 2/3 planiranih ulaganja odnosi se na projekte u Hrvatskoj, čime INA ostaje najveći ulagač u zemlji.
U SD Istraživanju i proizvodnji kao primarnom pokretaču razvoja, INA planira slijediti razvojnu strategiju temeljenu na istraživanjima razvojem postojećih projekata i kroz potencijalne neorganske korake. INA je usmjerena na 100 postotnu zamjenu rezervi, te održavanje proizvodnje na razini od najmanje 70,000 boe po danu kompenzirajući prirodni pad proizvodnje iz postojećih polja, te s razvojem postojećih polja u strateškom periodu.
U SD Rafinerije i Marketing INA planira zauzeti poziciju regionalnog lidera dosezanjem poboljšanja EBITDA od 250 milijuna dolara do 2015. uz istovremeno osiguranje kontinuirane isporuke na hrvatskom tržištu. U Hrvatskoj je kompanija usmjerena na dostizanje 75-postotnog udjela na veleprodajnom tržištu motornih goriva, a istovremeno udvostručujući izvoznu veleprodaju motornih goriva do 2015.
U daljnjem razvoju rafinerijskog sustava kompanija će se usredotočiti na ulaganja u tehnologiju za obradu teških ostataka u riječkoj rafineriji te osiguranja 2 milijuna tona godišnje dostupnog tehničkog kapaciteta u sisačkoj rafineriji u strateškom periodu s posebnim fokusom na ulaganja u održavanje i zaštitu zdravlja, sigurnosti i okoliša kao i u sustav logistike u smislu povezivanja riječke i sisačke rafinerije cjevovodom.
INA namjerava dosegnuti više od 10 posto povrata na uloženi kapital (ROACE) u maloprodaji kako bi povećala svoju konkurentnost, a što ujedno podržava i nastavak intenzivnog modernizacijskog projekta maloprodajne mreže. Do 2015. godine obuhvatit će se ukupno 270 benzinskih postaja s ciljem općeg podizanja razine usluge, operativne učinkovitosti i izgleda benzinskih postaja. Kompanija je usmjerena na jačanje svoje tržišne pozicije postizanjem 6 postotnog povećanja prodaje benzina i 4 postotnog povećanja u ukupnoj prodaji dizela na postojećim tržištima.
Kompanija također vidi mogućnosti, posebno na hrvatskom tržištu, u identificiranju prilika da u strateškom periodu uđe i u poslovanje energijom.
Nakon konzultacija s oba velika dioničara, navedeni smjer strategije kompanije 2011.-2015. donesen je jednoglasno od strane Uprave Ine. Pojedinosti iz strategije bit će objavljene nakon njihove prezentacije Nadzornom odboru kompanije.
Zoltán Áldott, predsjednik Uprave Ine istaknuo je: “Strategija je rezultat zajedničkih napora menadžmenta kompanije. Cilj nam je kompaniju učiniti liderom ne samo na hrvatskom, već i na regionalnom tržištu, te vjerujem da ćemo upravo prihvaćenom strategijom kompanije to i postići.“Priloženi dokument