Zagreb, 17. veljače – INA je prošle godine pokrenula Projekt optimizacije nabave (PON projekt) koji će, na razini čitave kompanije, dovesti do dugoročnih ušteda od 85 milijuna kuna godišnje. Navedene uštede, rezultat su internih promjena. Projekt, prije svega, promiče potpuno transparentan i partnerski pristup dobavljačima, usmjeren je i na komercijalnu i na tehničku razinu u smanjenju troškova, te uključuje alate za pažljivo praćenje utjecaja navedenog na Inin račun dobiti i gubitaka.
Projekt je pokrenut s ciljem da se, kroz optimizaciju i povećanje transparentnosti procesa nabave, postigne unaprjeđenje ukupne efikasnosti i konkurentnosti kompanije. Prvi val projekta, koji je nedavno završen, bio je prvenstveno usmjeren na transport i održavanje. Samo unutar prvog vala, pozvano je više od 450 dobavljača da su uključe u ove procese, od kojih se 90 posto odnosi na domaće dobavljače, a više od 300 ranije nije surađivalo s Inom. Pored toga, tijekom prvog vala je izdvojeno 38 različitih troškovnih kategorija i sklopljeno gotovo 40 ugovora. Od tog broja, više od 35 ugovora sklopljeno je s domaćim dobavljačima, dok njih polovica (20) ranije nije surađivala s Inom.
„Ovo je bila dobra prilika hrvatskim kompanijama da postanu naši partneri te da osiguraju pouzdanu i uspješnu suradnju na transparentan način.“ – rekao je g. Berislav Gašo, izvršni direktor za korporativne servise.
Potpuna novost u Ininu konceptu nabave je proaktivni pristup dobavljačima – po prvi put dobavljači su uključeni u čitav proces, kroz niz zajedničkih radionica i sastanaka. One su organizirani s ciljem razmjene ideja, problema i pronalaženja boljih rješenja za obje strane u budućnosti. Unutar kompanije, preko 100 zaposlenika uključeno je u međusektorske timove te je značajno unaprijeđena i suradnja između različitih dijelova kompanije.
INA je započela i s primjenom najsuvremenijih pristupa u nabavi. Jedan od takvih su elektronske, on-line, dražbe. Pokrenute su kao pilot-projekt s namjerom povećanja transparentnosti i konkurentnosti. On-line dražbe omogućavaju pregovaranje o ponudi u stvarnom vremenu, a ponuđačima osiguravaju punu povjerljivost.
INA se ovim novim kanalom s dobavljačima svrstala u društvo tek nekolicine hrvatskih kompanija koje ga koriste. Kako se pilot-projekt on-line dražbi pokazao uspješnim, isti će se pristup koristiti i ubuduće kao standardni kanal.
Projekt optimizacije nabave pružio je priliku svim pozvanim dobavljačima da daju svoju ponudu i pobjede. Pored toga, Inin tim je otišao je i korak dalje – pomogao je u pronalaženju „slabih točaka“ u, primjerice, nabavnom lancu ili strukturi troškova dobavljača s ciljem povećanja njihove profitabilnosti, dok bi zauzvrat oni podijelili neke od tih novih koristi s Inom.
PON projekt je podijeljen u 3 vala. Dok je u prvom valu naglasak bio na Ininim temeljnim djelatnostima, u drugom valu, koji će potrajati do kolovoza ove godine, pažnja će se prvenstveno usmjeriti na smanjenje troškova nabave u našim ovisnim društvima, odnosno tvrtkama članicama INA Grupe. To će pomoći u optimizaciji procesa nabave unutar čitave INA Grupe, tražeći time daljnje mogućnosti uštede za Inu i nudeći dodatne prilike hrvatskim i drugim kompanijama da postanu naši partneri.Priloženi dokument